Praktijk informatie

Wachttijden

* Ik heb momenteel geen ruimte voor nieuwe aanmeldingen.

* De wachttijd tot de intake is langer dan 3 maanden.

* Er is geen wachttijd van intake tot behandeling. 

 

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of je zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Werktijden

Ik ben alle dagen van de week werkzaam in de praktijk. Incidenteel bied ik ook afspraken in de vroege avond of per videobellen.

Waar

Mijn praktijk bevindt zich aan huis, in het bos aan de voet van de Mookerschans. Het adres is:

 

Delfinium Psychotherapie

Scheidingsweg 5

6585 KD Mook

 

Parkeren bij het huis is gratis, onder de dikke beuk of voor het ijzeren hek.

Bus: vanaf station Nijmegen lijn 83, halte Rijksweg/Veldweg Mook. Vanaf de bushalte is het 750 meter lopen.

Trein: vanaf station Nijmegen de trein richting Venray, uitstappen station Mook-Molenhoek. Vanaf daar geeft de planner 16 minuten lopen aan. Het is mogelijk om de hele route door het bos te lopen.

 

 


Toegankelijkheid

De praktijk is helaas niet toegankelijk voor rolstoelen. In dat geval kunnen de sessies online plaatsvinden via beveiligd beeldbellen middels Signal.

Afspraken verzetten of annuleren

Wanneer je een afspraak wilt verzetten, kun je dit via Signal, sms of telefonisch doen. Het is beter om dit niet per mail te doen, want ik kijk niet iedere ochtend in mijn mailbox.

In verband met mijn planning is het wenselijk om de afspraak tijdig af te zeggen. Wanneer je de afspraak korter dan 24 uur van tevoren een afspraak annuleert, kan ik je 75 euro in rekening brengen. Dit wordt niet vergoed door de zorgverzekering.  

Regeling bij vakanties en ziekte

Mocht het moeilijk voor je zijn om mijn vakanties te overbruggen, dan kijken we samen hoe dit op te vangen en of vervanging door een collega wenselijk is. 

Crisissituaties

Bij een crisissituatie is het belangrijk om contact op te nemen met je huisarts of de huisartsenpost (buiten kantoortijden). Zij kunnen eventueel doorverwijzen naar de crisisdienst. Je kunt daarnaast proberen rechtstreeks contact met mij te zoeken per telefoon. Mocht dit aan de orde zijn dan zullen we hierover concrete afspraken maken.